Γυμναστική…για το “Νου”

Views

403

Εξασκείστε το μυαλό σας με κάθε ευκαιρία!

Όπως το σώμα μας γίνεται πλαδαρό όταν δεν το γυμνάζουμε, έτσι και οι νευρώνες του εγκεφάλου «σκουριάζουν» όσο αποφεύγουμε να  κουράσουμε το μυαλό μας. Ιδιαίτερα όσο πλησιάζουμε τα πενήντα, η ταχύτητα της σκέψης επιβραδύνεται, απομνημονεύουμε και ανακαλούμε  πληροφορίες με μεγαλύτερη δυσκολία. Δώστε την ευκαιρία στους νευρώνες σας να…δραστηριοποιηθούν:

  1. Διαβάστε βιβλία και περιοδικά, λύστε σταυρόλεξα, κρατάτε σημειώσεις και αν κάτι σας τραβήξει την προσοχή επικεντρωθείτε σ’ αυτό και κουβεντιάστε το με δικούς σας ανθρώπους.
  2. Επιλέξτε επιτραπέζια παιχνίδια, όπως τάβλι, σκάκι, scrabble που εξασκούν το μυαλό και σας προκαλούν να βρείτε λύσεις.
  3. Ξεκινήστε μαστορέματα, τα δικά σας, προσωπικά μαστορέματα, με πατέντες.
  4. Ασχοληθείτε με τα προβλήματα που ανακύπτουν στη ζωή σας ή τη δουλειά σας. Βρείτε σχέδια δράσης (plan a, plan b!), με μικρά βήματα, χωρίς να τους γυρνάτε την πλάτη και σκεφτείτε τρόπους αντιμετώπισης, όσο περισσότερους μπορείτε.
  5. Μάθετε μια ξένη γλώσσα, βρείτε ένα χόμπι. Είναι πολύ καλοί τρόποι εξάσκησης του μυαλού και της μνήμης.
  6. Λύστε μικρές σπαζοκεφαλιές. Γιατί όχι; Σε κάποιους αρέσουν και έτσι ακονίζουν το μυαλό!
  7. Μη ζείτε παθητικά, χωρίς ενδιαφέρον. Μην περιμένετε να συμβεί κάτι που θα σας κινητοποιήσει, προκαλέστε εσείς τα γεγονότα, προσπαθήστε εσείς να κινήσετε τα νήματα της ζωής σας.

Δώστε λοιπόν εσείς και μόνο εσείς τις ευκαιρίες, τις ταχύτητες και τις δράσεις στο μυαλό σας να ζήσει, να νιώσει, να ξανανιώσει, να θυμηθεί και να βελτιωθεί!

Επιμέλεια: Σύλβια Τ.