Κοιμηθείτε! Ο ύπνος ξεκουράζει τον εγκέφαλο…

Views

614

Αδυναμία συγκέντρωσης, τεντωμένα νεύρα, συνεχής διάσπαση της προσοχής;…

Προτού αρχίσετε να ανησυχείτε για το μυαλό σας αναρωτηθείτε αν έχετε κοιμηθεί αρκετά. Είναι γεγονός ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι στερούνται ώρες ύπνου και μάλιστα εκτιμάται ότι κοιμούνται 20% λιγότερο σε σχέση με πριν από 100 χρόνια.

Ο ύπνος είναι απαραίτητος ούτως ώστε να ξεκουράζεται το σώμα μας αλλά και το μυαλό μας. Κατά τη διάρκεια του ύπνου ο εγκέφαλος δεν πέφτει σε λήθαργο όπως συμβαίνει με το σώμα μας. Αντίθετα το μυαλό μας έχει την ευκαιρία να επεξεργάζεται και να αποθηκεύει τις πληροφορίες που προσέλαβε κατά τη διάρκεια της ημέρας, για να είναι σε θέση να δεχθεί τα δεδομένα της επόμενης.

Ο συνήθης νυκτερινός ύπνος μπορεί να διαιρεθεί σε κύκλους, καθένας εκ των οποίων διαρκεί περίπου 1½ ώρα. Οι περίοδοι του ύπνου REM (με ταχείες κινήσεις των οφθαλμών – Rapid Eye Movement), δηλαδή του ύπνου με όνειρα, εναλλάσσονται με τα τέσσερα διαφορετικά στάδια του ύπνου NREM (μη REM).

Η ανάγκη του καθενός για ύπνο, η οποία μεταφράζεται σε ώρες, είναι και θέμα ιδιοσυγκρασίας. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι καθώς μεγαλώνουμε μειώνεται η ανάγκη του οργανισμού για ύπνο και μπορεί να φτάσει και τις 4-5 ώρες το 24ωρο. Δεν πρέπει λοιπόν να παραβλέπουμε το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι ξυπνούν ευδιάθετοι και φρέσκοι μετά από 5 ή 6 ώρες ύπνου, ενώ άλλοι θέλουν 9 ώρες για να ξεκουραστούν πραγματικά.

Οι εχθροί του ύπνου είναι:

  • Στρες
  • Κατάχρηση αλκοόλ και διεγερτικών ουσιών
  • Ξενύχτι
  • Νυχτερινή εργασία
  • Δυνατοί θόρυβοι
  • Φως
  • Συνάχι και διαταραχές του αναπνευστικού

Οπωσδήποτε υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορεί κάποιος να ακολουθήσει και να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου:

  • Ελάττωση κατανάλωσης καφεΐνης
  • Αποφυγή αλκοόλ προ ύπνου
  • Κάντε ένα ζεστό ντουζ!
  • Πιείτε ένα καταπραϋντικό ρόφημα!
  • Κρατήστε σταθερή την θερμοκρασία δωματίου σας.
  • Στείλτε το σύντροφό σας στο…διπλανό δωμάτιο αν… ροχαλίζει!
  • Μην πάρετε ηρεμιστικά για να κοιμηθείτε! Απλά βελτιώστε τον ύπνο σας. Μπορείτε μόνοι σας με φυσικούς τρόπους.

Βοτανοθεραπεία

Τα όπλα της φύσης κατά της αϋπνίας, της υπερέντασης, του στρες και για την ομαλοποίηση της λειτουργίας του νευρικού συστήματος, είναι αρκετά και ιδιαιτέρως αποτελεσματικά. Αυτού του είδους τα βότανα είναι από τα πιο χρησιμοποιούμενα στο βάθος των αιώνων και συγχρόνως από τα πιο δοκιμασμένα και με τις περισσότερες μελέτες.

Ξέρουμε λοιπόν για την ευεργετική δράση της ασβαγκάντα, της βρώμης, της ροντιόλα, του μελισσόχορτου, της βαλεριάνας, της εσχολτσίας, του κάβα, του χαμομηλιού, της πασσιφλόρα, της μαντζουράνας. Η επιλογή αυτών που θα χρησιμοποιήσουμε εξαρτάται σε κάθε περίπτωση από τις ιδιαιτερότητες των συμπτωμάτων,αλλά και από την ιδιοσυγκρασία, τον χαρακτήρα και τον τρόπο ζωής του ατόμου που αντιμετωπίζει πρόβλημα με τον ύπνο. Χρειάζεται η γνώση και η καθοδήγηση ειδικού.

Αρωματοθεραπεία

Χρησιμοποιώντας αιθέρια έλαια, έχουμε τη δυνατότητα να καταπολεμήσουμε αϋπνίες διαφόρων αιτιολογιών (άγχος, κατάθλιψη, υπερκόπωση,εγκυμοσύνη)  και σε όλο το φάσμα ηλικιών, ακόμα και σε βρέφη!

Στα αρωματοθεραπευτικά μείγματα που ετοιμάζει ο αρωματοθεραπευτής, εξέχουσα θέση καταλαμβάνουν τα αιθέρια έλαια της λεβάντας, της μαντζουράνας, του χαμομηλιού, του νερόλι, του υλανγκ, και του σανδαλόξυλου.

Ομοιοπαθητική

Η αϋπνία είναι από τα προβλήματα που καλείται πολύ συχνά να αντιμετωπίσει ο ομοιοπαθητικός γιατρός. Η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, γιατί οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί. Ενδεικτικά μόνο παραθέτουμε κάποια ομοιοπαθητικά φάρμακα που συνταγογραφούνται  σε περιστατικά αϋπνίας: Argentum Nitricum, Arsenicum Album, Coffea Cruda, Nux Vomica.

Επικοινωνήστε μαζί μας και προμηθευτείτε το κατάλληλο μίγμα αιθερίων ελαίων ή φυτοθεραπευτικών προϊόντων για να απαλλαγείτε από κάθε αιτιολογίας αϋπνία.

Τηλ: 2610-324894, 6944749693

Επιμέλεια: Διονύσιος Μεντές – Φαρμακοποιός – Αρωματοθεραπευτής, Σύλβια Τ.