4 Βασικές τροφές που πρέπει να τρώμε σε περιόδους στρες

Views

428

Σκεφτήκατε ποτέ άραγε πως η διατροφή μας σε κάποιες περιπτώσεις ευθύνεται για πιθανές εντάσεις, άγχος και αυτό σημαίνει πως επιδεινώνει το στρες;  Γνωρίζετε πως κάποιες κατηγορίες τροφών  βοηθούν στην καταπολέμησή του;

  1. Σύνθετοι υδατάνθρακες: συμπληρώνουν τα επίπεδα σεροτονίνης, ενός νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου που συμβάλλει στη χαλάρωση και την ευχαρίστηση. Είναι ακόμα πλούσιοι σε σύμπλεγμα βιταμινών Β που βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και νευρικού συστήματος. Τους συναντάμε στα δημητριακά, στο ακατέργαστο ρύζι, στο ψωμί ολικής αλέσεως και στο μπρόκολο.
  2. Ιχνοστοιχεία: όπως μαγνήσιο, κάλιο και ασβέστιο, σε περιόδους έντονου στρες αποβάλλονται από το σώμα μας σε μεγάλη ποσότητα. Όμως αυτά είναι ζωτικά για τον οργανισμό μας και συνεπώς πρέπει να προσέχουμε διαρκώς τη διατροφή μας. Τα συναντάμε στο κρέας, στο ψάρι, στα πράσινα λαχανικά, στα όσπρια και στο γάλα.
  3. Φυτικές ίνες: Κάποιες φορές το έντονο στρες προκαλεί δυσκοιλιότητα ή διάρροια. Γι αυτό το λόγο πρέπει να καταναλώνουμε αδιάλυτες (σύκα, όσπρια, χόρτα) ή διαλυτές φυτικές ίνες (μήλα, καρότα, μπανάνες) αντίστοιχα ώστε να επιτυγχάνεται ισορροπία υγρών και ηλεκτρολυτών στο σώμα.
  4. Βιταμίνες: ανεπάρκεια βιταμινών του συμπλέγματος Β σχετίζεται με αδυναμία και εκνευρισμό. Για παράδειγμα, η βιοτίνη παίζει σημαντικό ρόλο στη διαχείρηση της γλυκόζης στον οργανισμό και πετυχαίνει ισορροπία ανάμεσα στις υπόλοιπες βιταμίνες του συμπλέγματος. Μπορούμε να τη βρούμε στο τυρί,στο μπρόκολο και στα αυγά. Ακόμα το φυλλικό οξύ καταπολεμά την κατάθλιψη συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του στρες. Μπορούμε να το βρούμε στο σπανάκι, στα πορτοκάλια, στο λάχανο και στις φακές. Έπειτα, η βιταμίνη Β12 είναι απ τις πιο σημαντικές για τη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος και τη βρίσκουμε σε τροφές όπως κρέας, αυγά και τυρί καθώς επίσης και η βιταμίνη C η οποία συντελεί στην παραγωγή νευροδιαβιβαστών, που βοηθούν στην αντιμετώπιση του στρες.

Άρα λοιπόν το στρες μπορεί να καταπολεμηθεί και στο τραπέζι!

Ρωτήστε μας να σας προτείνουμε συγκεκριμένα συμπληρώματα διατροφής που βοηθούν στην αντιμετώπιση του στρες.

Επιμέλεια: Ναταλία Μεντέ – Φαρμακοποιός